AMATÉR VS. PROFESIONÁLNÍ UMĚLEC:   7 otázek, které byste si měli položit.

„Myslíte si, že jste připraveni na status profesionálního umělce?“

  • Malujete už několik let, předváděli jste svou práci na skupinové výstavě v místním uměleckém centru a možná jste dokonce prodali jeden nebo dva obrazy. Jste připraveni povýšit se na titul profesionálního umělce?
  • Rozlišování amatérských umělců od profesionálních je ošemetná záležitost. Nejde jen o vaši schopnost vytvářet pěkné obrazy. To také nemá nic společného s tím, zda máte ještě „skutečnou“ práci nebo ne. Existuje mnoho faktorů, které hrají roli v tomto kroku, a nestane se tak okamžitě.
  • Jakkoli to mnoho amatérských umělců nenávidí, úspěch se nedostaví přes noc a není založen pouze na dovednostech nebo osobnosti. Profesionální umělci zasvětili roky svého života tvorbě a prodeji svého umění než se stali žádanými.
  • Jen velmi málo umělců se přes noc stane senzací a vydá se prodávat do galerií. Chce to čas a prodávat na různých místech a to na všech úrovních. Jakkoli jsou umělci různorodí, existuje řada věcí, které mají profesionální umělci společné. Zde je několik otázek, které byste si měli položit.

1.  Jaké médium používáte?

Výstavy amatérských galerií jsou plné akvarelových maleb . I když na akvarelu není nic špatného a s médiem pracují skvělí profesionálové, přesto často je to známka toho, že jste amatérský umělec.

Mnoho malířů začíná akvarelem, protože věří, že je to jednodušší. V některých ohledech je to pravda, ale časem zjistíte, že akryly a vodou ředitelné oleje se stejně snadno naučíte a navíc tyto barvy lépe skrývají začátečnické chyby (a jsou tam chyby, uznejte to).

Nemusíte se ponořit přímo do složitosti olejových barev, ale můžete použít akryly jako krok tímto směrem. Díky tomu se naučíte techniky, které používají profesionálové, jako je impasto práce a používání různých médií k manipulaci s barvou .

Dokonce i profesionální umělci akvarelů znají a mohou používat jiná malířská média a je důležité prozkoumat své možnosti , dokud jste v umění teprve nováčkem. Možná dokonce zjistíte, že vás jiné médium baví víc.

Důležité je také používat kvalitní barvy bez ohledu na to, jaké médium zvolíte. Jakmile budete mít základy v technice, začněte investovat do profesionálních uměleckých potřeb a všimnete si rozdílu v kvalitě své práce.


2. Co maluješ?

Další otázka, kterou si musíte položit, je co malujete? Krajiny a zátiší jsou ideální pro začátečníky a existuje mnoho profesionálů, kteří se těmito tématy drží po celou svou kariéru, ale na světě je toho k malování mnohem víc.

Zkoušeli jste abstraktní malbu? A co impresionismus? Možná jsou smíšená média vaším skutečným posláním. Jde o to, že se to nikdy nedozvíte, dokud to nezkusíte, a není důvod setrvávat u stejného tématu, pokud ho opravdu nemilujete a nezkusíte jiné.

Každý profesionální umělec začínal se stejnými tématy. Někteří v nich pokračovali a zdokonalili je a mnozí se odvážili za tyto konvenční hranice. Vyzvali sami sebe, aby našli inspiraci mimo nádhernou horskou scénu, a to je často vede k vytváření výraznějších obrazů s hlubším významem jak pro ně samotné, tak pro diváky (a nakonec i pro kupující).

Také malujete jednoduše kopii fotografie? I když se jedná o běžnou umělcovu referenci a dobrou pro procvičování vašich hloubkových, perspektivních a barevných dovedností, není to z dlouhodobého hlediska ideální.

Můžete použít fotografii jako referenci pro květiny nebo krajiny, ale pouze jako referenci. Místo kopírování fotografie použijte k načrtnutí vlastní interpretace tématu. To je základní dovednost, kterou se musí každý umělec naučit, když roste.


3.  Jaká je vaše finální prezentace obrazu?

Profesionální umělci vědí, že každý obraz není kompletní, dokud není finální prezentace dokonalá. Také nečekají, až bude obraz hotový, aby přemýšleli o tom, jak ho zarámovat až bude viset na zdi.

Pokud navštěvujete dostatek uměleckých výstav, rychle si všimnete, že profesionální umělci nelpí na standardních velikostech plátna nebo papíru. Možná ani nepoužívají tradiční povrchy. Je to proto, že podklad – jeho velikost, tvar a textura – byl pečlivě vybrán pro toto konkrétní umělecké dílo.

Mnoho profesionálních umělců natahuje svá vlastní plátna nebo řeže sololit na velikosti, které nenajdete v obchodech s uměním a řemesly. Jeden obraz může být lepší na čtvercovém plátně, zatímco jiný by měl být na dlouhé obdélníkové desce s úmyslem přidat rám. Je to všechno o vizualizaci konečného uměleckého díla a práci s touto myšlenkou od samého začátku.

Rámování je další prezentační oblastí, kde se liší amatéři a profíci. Mnoho amatérských malířů hodí obraz do rámu jako dodatečný nápad bez ohledu na to, jak to s dílem funguje. Profíci na druhou stranu vybírají rámování velmi pečlivě, aby nic nenarušilo malbu.

Mějte také na paměti, že rámečky nejsou vždy nutné. Všimněte si, že mnoho profesionálních obrazů, nejsou rámovány a visí na holé na zdi.


4.  Vyvinuli jste si styl?

Když jste přišli na své zvolené médium, prozkoumali téma a naučili se profesionálně dokončit své obrazy, dalším krokem je vyvinout svůj osobní styl. Čím jsou vaše obrazy jiné než všechny ostatní obrazy?  Jsou vaše obrazy soudržné jako celek nebo jste všude kolem?

Osobní styl přichází spolu s technikou, médiem a předmětem a má tendenci se časem přirozeně vyvíjet. Styl neznamená, že malujete stále to samé nebo používáte stejnou barevnou paletu na každé plátno. Odkazuje na vzhled a dojem z vašich obrazů.

Salvador Dalí prozkoumal mnoho uměleckých médií, ale všechny mají stejný styl Dalího. Totéž platí pro Picassa, který dokonce fušoval do keramiky, která měla jeho styl.

Každý umělec má svůj styl a když ho začnete rozvíjet, stane se to tehdy, když opravdu víte, že jste na cestě stát se profesionálem. Klíčem k jeho nalezení je následovat svou vizi, využít svou uměleckou licenci a malovat, malovat, malovat!

5.  Jaká je vaše motivace?

Umělci neustále mluví o své motivaci. Co tě každé ráno dostane z postele k malování? Jak získáváte energii na to, abyste každý víkend vozili svá umělecká díla na veletrhy a výstavy? Proč děláš to, co děláš?

Každý umělec, profesionální i amatérský, má své vlastní motivace. Obecně všichni rádi děláme to, co děláme, a tvoření nás uspokojuje. Profesionálního umělce to však přesahuje.

Někteří umělci chtějí v každém obraze předat hluboké poselství. Jiní prostě doufají, že se uživí tím, co milují. Přesto všichni profesionální umělci vědí, že musí tvořit a udělají vše, co potřebují, aby v tom pokračovali.

Na druhé straně mnoho amatérských umělců čeká, až přijde inspirace. Pokud nemají náladu, neobtěžují se pohledem na plátno. Mohou dokonce přestat malovat, pokud se během dne objeví další aktivita.

Profíci se nenechají snadno odvést nebo odtrhnout od jejich rozpracované práce. Mají dny, kdy jen přírodní katastrofa je může od jejich práce dostat ze studia. Obětavost je jejich primární motivací a vědí, že musí dál pracovat, musí vstát z postele, musí co nejvíc malovat.

Profesionální umělci neustále hledají inspiraci pro další malbu. Vědí také, že další obraz bude lepší než ten předchozí a že vždy je co zlepšovat. To je vzrušuje.

6.  Jste aktivní v umělecké komunitě?

Umění může být velmi osamělý život, naplněný hodinami a týdny o samotě v ateliéru. Přesto každý dobrý umělec ví, že se jednou musí dostat do světa. Odtud ostatně přichází i inspirace.

Výstavy galerií, umělecké veletrhy a místní umělecké organizace udržují umělce v kontaktu s ostatními umělci. Mnoho umělců považuje vernisáže za zahajovací recepce, za nezbytné pro svou práci a mohou je dokonce považovat za náhradu jakéhosi firemního pikniku. Je to příležitost k interakci s dalšími umělci a profesionály z umělecké komunity.

Spíše než být samotáři nebo soutěživí se mnozí profesionální umělci těší na rozhovor s jinými umělci. Porovnávají si poznámky, mluví o nedávné práci nebo společných známých a navzájem si projevují podporu.

Mnoho měst a obcí má živé, aktivní umělecké komunity a to je jedna z bariér, kterou musí amatérští umělci překonat. Pokud se stydíte nebo jste na scéně noví, navštěvujte umělecké akce a stůjte ve stínu, abyste sledovali, jak ostatní umělci interagují. Představte se malířům, které obdivujete, nebo vymyslete malý rozhovor, abyste mohli začít konverzaci.

Úspěšní umělci vědí, že jejich úspěch nezávisí jen na kvalitě jejich práce nebo na tom, jak je dostupná. Osobnost hraje velkou roli v umělecké komunitě a také u kupujících. Čím zajímavější jste, tím lépe je vaše umění přijímáno. Mnoho umělců s tím bojuje a jsou přirozenými introverty, ale časem se naučí být otevřenější.

7.  Jste připraveni na umění pohlížet jako na „práci“?

Existuje určitá pracovní morálka, kterou profesionální umělci mají. Nezáleží na tom, zda je jejich umění kariérou na plný úvazek nebo prací na částečný úvazek po každodenní práci, stále chápou, že umění je práce, a tak k ní přistupují. Je to opravdu skvělá práce, ale přesto je to práce.

Být profesionálním umělcem je mnohem víc než jen vytvářet skvělé umění, které si lidé koupí. Než někdo koupí, musí o tom vědět.

To znamená, že umělci se musí prodávat a ukazovat svá díla v galeriích, muzeích a na uměleckých veletrzích. Potřebují dokončit aplikace a návrhy, nacenit svou práci, řídit náklady a naplánovat každý prvek, který je součástí každého z těchto dílů skládačky.

Kromě toho někdo musí uklízet koupelnu ve studiu. K dispozici je také webová stránka a počítač, který je třeba udržovat, fotografie, které se mají pořizovat, aby bylo dílo zobrazeno online, a někdo musí zajistit, aby ve studiu nedošla barva nebo plátno (nebo káva).

Mnoho umělců to všechno dělá samo nebo s pomocí několika členů rodiny, přátel nebo příležitostného asistenta nebo zástupce. Je to hodně práce a narazíte na nemálo umělců, kteří tráví více času všedními úkoly spojenými s prodejem svého umění než jeho tvorbou.

Proč? Protože pokud svou práci neprodáte, nemáte peníze na další umění!

To je realita profesionálního umělce a není to nejjednodušší cesta v životě. Mnozí narážejí na překážky, a přesto často dosahují velkých i malých úspěchů, aby si udrželi motivaci.

Jakkoli by všichni umělci rádi jednoduše tvořili osm hodin denně nebo se každé odpoledne zastavili v kavárně, realita je taková, že jde o byznys a dost často je na umělci, aby celou věc řídil.

Profesionální umělci jsou mistři v time managementu a organizaci, protože takoví být musí. Představa přelétavého umělce, který se celý den potuluje a občas máchá štětcem na plátně, je mýtus.

Jste připraveni stát se profesionálem?

Opět je to těžká otázka, na kterou můžete odpovědět pouze vy. Existuje mylná představa, že život profesionálního umělce je buď růžový a úžasný, nebo je hladový. Ani jeden z nich není zcela přesný a žádní dva umělci nejsou stejní. Ať už se věnujete profesionální umělecké kariéře nebo ne, pokračujte v tvorbě. V malování najdete osobní uspokojení, jaké vám může poskytnout jen málokterý jiný koníček. Nenechte se odradit a jednoduše malujte!

Volně přeloženo z : https://www.liveabout.com/
Marion Boddy-Evans


 ONLINE  KURZ

ZÁKLADY KRESBY, PORTRÉTU A FIGURY.

ŽIVÝ  KURZ

ZÁKLADY

KRESBY,

MALBY.

ŽIVÝ  KURZ

PŘÍPRAVKA
NA
TALENTOVKY

ŽIVÝ  KURZ

NAUČ SE VIDĚT
A
MÍCHAT BARVY

ŽIVÝ  KURZ

OLEJOMALBA PODLE STARÝCH MISTRŮ